יום ראשון, 2 בנובמבר 2008

אז מה - באירגון המורים יהיה טוב יותר?


אור קשתי פירסם היום בהארץ על מהלכים של אירגון המורים לקלוט גננות ומורי יסודי בין שורותיו (הכתבה המלאה)

ובאמת יכול להיות שהשתיכות לאירגון המורים תיטיב עם הגננות. אני באופן אישי מאמין שהגננות צריכות יצוג משל עצמן - השוני בין מסגרת הגן לבין בתי הספר הוא עמוק ומחייב גישות אחרות.

לדוגמא: יש הרבה הגיון ברעיון של שעה פרטנית בבתי הספר (גם אם הישום שלו ע"י הוצאת ילדים מהכיתה לא ממש מוצלח - אולי היה כדאי לבחון שעות נוספות מעבר לשעות הכיתה של התלמידים הנעזרים בה, אבל על זה בפעם אחרת). אבל לא ניתן לישמו בגן - נקודה. אי אפשר לבודד קבוצה של 1-5 ילדים כי יש רק גננת אחת והיא לא צוות מורים שיכולים לחלק את הילדים בניהם. אם הגננת בשעה פרטנית עם 5 ילדים אז ל 25-30 ילדים אין גננת בגן לשעה - זה פשוט לא עובד.

הפתרון של הוספת 10 דקות ליום אינו משרת את המטרה של הענקת תשומת לב אישית פרטנית וכל שהוא עושה הוא להאריך את יום העבודה בשעה אחת שבועית נוספת.

וכמובן שהוספת 10 דקות בסוף היום אינה באמת תורמת לאף אחד כי הילדים ממילא כבר קיצרי רוח ועייפים ורעבים... וגם הגננת (כניראה שקשה להבין מה זה להתחלק בין 30-35 ילדים בגיל 5 למשך 380-400 דקות, ללא הפסקה, ללא חדר מורים לתפוס אויר, ללא שיעור חופשי במהלך היום...)

אז אם לא למען חינוך טוב יותר, למה הסתדרות המורים מתעקשת ובמקום לקום ולהתנגד לאיוולת, משתפת פעולה עם משרד החינוך? (ואולי זה בכלל עם משרד האוצר?) 
האם באמת כל מה שמסתתר כאן הוא רווח נטו של הגננות - עוד 4.5% כסף תמורת עוד 3.3% זמן?

אז נגיד שכן ושבאמת אין כאן שום דלת אחורית לאופק חדש (למרות שבכלל לא ברור מה זה אופק חדש לגני הילדים ושהערפל הזה הוא מחדל בפני עצמו) - אז למה הוא מופיע בתלוש השכר כמקדמת רפורמה? ולמה ההסתדרות לא יוצאת בהודעה פומבית ורישמית עם פירוט מלא של כל ההתניות שמקושרות עם התוספת? ולמה מנסים לכפות אותו?

אני באמת לא יודע אם אירגון המורים יותר טוב או פחות טוב לגננות - אני בדעה שהגננות צריכות יצוג של גננות בלבד אבל אם צריך לבחור בין שני האירגונים לפחות באירגון המורים יש הרגשה של גוף שמייצג את עובדי ההוראה מול המעסיק ובהסתדרות המורים יש ההרגשה של גוף שמיצג את המעסיק מול העובדים

ותחשבו על זה

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

קישקושים
האם לא מבינים שהעשר דקות האלה הן לצורך העלאת המשכורת
אף אחד לא מתיימר לתתי בעשר דקות האלה תוכן נוסף
מדובר בדרך להעלות את המשכורת של הגננות ומי שמוותרת מפסידה !

בן זוג של גננת אמר/ה...

אף אחד לא חושב על תוכן - זו בדיוק הבעיה !!!

וחוצמזה - למה זה מופיע בתלוש כתוספת רפורמה אם לא במטרה להכניס את כולן לרפורמה בדלת האחורית, ואם זה כל כך טוב אז למה צריך לכפות את זה?