יום ראשון, 2 בנובמבר 2008

העצומה - סוף שבוע ראשון




שבוע עבר מאז שהעלינו את העצומה הקוראת למר יוסי וסרמן לתת תשובות עניניות ורשמיות ולהפיג את הערפל סביב רפורמת אופק חדש לגננות. מאז שעלתה לאויר (27 לאוקטובר) צפו בעצומה כ 3500 פעמים וחתמו עליה 168 גננות (נכון לחצות ב-1 לנובמבר).

הגננות שחתמו והפיצו הלאה הביאו לכך ש 3500 גננות לפחות יודעות על קיום העצומה (1 מכל 4 גננות בארץ). אבל רק כמעט חמישה אחוז חתמו, וגם זה בעיקר בגושים עירוניים.

לכל אלו שחתמו, אנה חיזרו לרשימות הקשר שלכן והפיצו שוב - כדי להגיע למספרים משמעותיים ולהביא למצב בו נקבל תשובות לשאלות שלנו. 
וכשאתן שולחות לחברותיכן שוב אנה הוסיפו מילת עידוד ועדכנו אותן לגבי ההתקדמות עד עכשיו (לחלק מאיתנו יותר קל להיצטרף אחרי שאחרות כבר השמיעו קולן)
נסו גם להזכר בגננת שפגשתם לפני שנתיים באיזה סופ"ש עיון או סיור ויש לכן את המייל שלה  - אנחנו חייבים להגיע לכל הגננות בכל הארץ.

לכל ציבור החותמות ישלח מפעם לפעם מייל עידכון ואתן יכולות לעקוב אחרי הבלוג הזה כדי להתעדכן בין לבין.

חוץ מעידכונים הבלוג הזה ישמש גם לנתח מעט שאלות שונות לגבי אופק חדש לגננות 

למשל, אם לא נחתם הסכם אז איך זה שכל הגננות מחוייבות להוסיף את השעה הפרטנית (גם אם לא כולן עושות זאת וגם אם לא ברור מה פרטני בשעה השבועית הנוספת הזאת). הרי לא יעלה על הדעת במימשל תקין שיבוצע תשלום על ידי המדינה ללא גיבוי של הסכם. חייבת להיות אסמכתא.  ובאסמכתא הזאת ישנם התנאים המגדירים אותה. האם יכולה להיות סיבה שביגללה לא מראים את האסמכתא כלשונה לציבור הגננות. 
האם יש הגיון שציבור הגננות צריך להיאבק כדי לקבל את הזכות לשקיפות לגבי הסכמי העסקה לפיהן גננות אלה עובדות?
ואם אומרים לנו שהתוספת אינה קשורה להסכם אופק חדש אז איך זה שבתלוש המסכורת היא מוגדרת בתוספת רפורמה?
אנחנו נמשיך לשאול ולדרוש תשובות וככל שיותר גננות יחתמו על העצומה ויצטרפו למעגל ההשפעה הסכוי שגם נקבל תשובות גדל



אין תגובות: