יום רביעי, 12 בנובמבר 2008

מכתב תשובה לעידכון של וסרמן לגבי אופק חדש לגננות

ראשית תודה לכל הגננות שחתמו ומפיצות הלאה – זה תלוי בנו!

ניראה שהצלחנו לסדוק במעט את האמירה לא מדברים – עושים כי וסרמן היתחיל לדבר – אבל לצערי גם תשובתו הפומבית של וסרמן באתר הסתדרות המורים אינה מספקת. (תשובתו של וסרמן עם הערות שלי בגוף הסרט בהמשך)

אומרים על פוליטיקאים שהם אלופים בלדבר בלי להגיד כלום, בלי להתחייב, תמיד להשאיר דלת מילוט – אז כניראה שיש בראש הסתדרות המורים פוליטיקאי משופשף – זה היה יכול להיות ניפלא אם הוא היה מפנה את היכולת הזאת מול המעסיק אבל מול הגננות? ניראה קצת מוזר.

מזכיר כללי של היסתדרות המורים ובכלל זה כ- 13,000 גננות – זה שמייצג אותן, לא יכול לצאת ידי חובת הדיווח והשקיפות בלי הפרטים.

אז באו ניראה מה יש (ומה אין) בתשובה של של נציגינו:

המקור בשחור ההערות שלי בכתום

משא ומתן על הטמעת רפורמת "אופק חדש" בגני הילדים - עידכון

11/11/08

 

  1. הסתדרות המורים מנהלת מו"מ על הטמעת רפורמת "אופק חדש" בגני הילדים תוך הקפדה על התאמתה ליחודיות ולאיפיונים של עבודת הגננות. אדם חכם אמר פעם שאלוהים נימצא בפרטים. עד שתפרט לנו מה לתפיסתך היחודיות והאיפיונים של עבודת הגננות הדורשים התאמה – ומה תוצאות ההתאמה הזו) הפרטים היחידים שיש לנו כרגע הם שכופים עלינו תוספת של 10 דקות עם כל ילדי הגן ליום – וקוראים לתוספת שעה פרטנית - אחלה התאמה! עוד על זה בהמשך

נכון להיום טרם הגענו להסכמות. בכלל? על כלום? על חלק כן חלק לא? איזה חלק כן ואיזה חלק לא?

אל תישכח, אתה מנהל מו"מ בשם אלה ששואלות אותך, עוד ועוד גננות שמפסיקות לפחד וחותמות על העצומה הקוראת לך להבהיר ולהסביר ואומרות לך – לא טוב ערפל באופק בעיני.

ואם לא הגעתם להסכמות אז בבקשה תסביר לי את השעה הפרטנית ולמה אתם אוכפים? הרי לא הגעתם להסכמות – אז איך הישתנו תנאי ההעסקה – בלי הסכם? מדובר במשרד ממשלתי שמשלם כסף - חייבת להיות אסמכתא, אז בוודאי יש הסכם, או שזה מהלך חד צדדי של המעסיק? (ואז יש לפחות מכתב)

אז אם יש הסכם מה כתוב בו? ואם אין הסכם אז תראה את המכתב ותסביר למה אתם משתפים פעולה עם מהלך חד צדדי וכופים אותו על גננות שאמרו לכם פורמאלית:  תודה אבל לא?

ועל זה אמרה הגננת: "וסרמן – תעזור לי כי אני פשוט לא מבינה מה הולך פה".

  1. המו"מ טרם הושלם, דרישותינו הוכנו בתיאום מלא עם נציגות הגננות. אז ככה: אני רוצה להאמין שאתה מנהל משרד מסודר ומקפיד על כללי מינהל תקין – אחרי הכל אתה נציג ציבור. אז אני מניח שהדרישות הועברו לאוצר ולמשרד החינוך באופן מסודר בכתב – נכון?

אז למה שלא תפרסם את המסמך והגננות יקבלו ממך בצורה ברורה ופומבית מהן דרישות הסתדרות המורים מהמעסיק לישום רפורמת אופק חדש בגנים? אתה מסתיר שם משהו שירגיז את הגננות? מאד?

המצב המוזר שבו המעסיק יודע על מה אתה מדבר אבל הגננות שאותן אתה מייצג לא, גורם לשתי תופעות שהן לרעתך: אתה מאבד את הגיבוי של מנוף הכוח שלך, ואתה יוצר במו ידך את חוסר האימון. תגיד לי, זה נכון שעברה החלטה לדחות את מועד הבחירות? ודרך אגב ,הפרוטוקולים פתוחים לעיון? לפחות לחברי הסתדרות המורים? ואל תענה לי בטרמינולוגיה מישפטית. אני שואל אותך כמייצג ציבור של מחנכים ומחנכות. האם שקיפות במערכות מינהל ציבורי היא ערך שיש לדבוק בו ולפתח ולטפח אותו. אתה בטח עונה לי בכן נימרץ! נכון? אין בכוונת הסתדרות המורים להסכים לדרישות משרד האוצר שיש בהן משום פגיעה כלשהי בציבור הגננות. כמו מה למשל? אתה יודע שאם תפתח את זה ותנהג כמו מנהיג עובדים אמיתי תייצר לעצמך מנופי מו"מ מדהימים

  1. הדרישה שהוגשה על ידנו למשרד החינוך והאוצר היא שינוי מבנה העסקה ושכר מה מבנה השכר והעסקה שאותו הצעתם ובמה הוא שונה מזה שנהוג לפי ההסכם הקיבוצי שבתוקף? איפה שיפרנו את מצבינו ועל מה נאלצנו לוותר ולמה מה שדרשתם יוצא לטובתינו כציבור עובדים ולטובת מערכת החינוך בגיל הרך , המרת שכר הגננות ללוחות שכר הכוללות קידום דרגות וקידום וותק איך זה עובד לפי דרישתכם, מה דרשתם ולמה ואיך יושפעו גננות צעירות ואיך ותיקות יותר, האם עצירת קידום בדרגות הגבוהות כפי שקיים בהסכם הלא חתום של המורים תחול גם על הגננות?, שכר התחילי לגננת 5,300 ₪ + 530 ₪ גמול חינוך (במידה והגננת אינה זכאית לגמול ניהול) ומה עם גננות שיש להן 20-25 שנות ותק, וגננות של 10 שנות ותק, ואלו שפורשות בשנים הקרובות... ,תוספות שכר של 26% בדומה לשיעור שניתן לשאר עובדי הוראה, (כלומר 75% מזה כי השעה שלנו היא 60 דקות – רצוף כל היום ולא 45-50 דקות עם שעות חופשיות, ותגיד לי – על התוספת יש גמול ניהול?, והכרה לפנסיה?  שמירה על שעות גיל שעות אם (יום חופשי אחת לשבועיים) על זה כל שיש לי להגיד זה יופי כל זאת כנגד תוספת עבודה ( 7.55 – 14.00 )- בואו נחשוב רגע מה זה נותן? ערך חינוכי? עזבו רגע כמה אפשר למתוח את הגננת, אבל כמה אפשר למתוח את הילד? ומה עם אוכל? ואיך זה פותר משהו? הרי אחרי הגן יפעל צהרון – רוב ההורים עובדים עד ארבע-חמש. האוצר טרם קיבל הצעתנו זו.
  2. הסתדרות המורים לא תשאיר את הגננות מחוץ לרפורמה היות והמשמעות לכך תהא קיפוחן בייחס לציבור המורות.

ואת זה אתה אומר על רקע ההתנגדות של המורים? הייתי מציע לך לשאת דגל ערכי ולא דגל מיסחרי – אתה לא סתם מייצג עובדים, כמו רשת סופקמרקטים – אתה מייצג עובדי חינוך! לאיפה נעלם צימצום מספר הילדים בגן כך שהגננת באמת תהיה מסוגלת להביא את מלוא הערך החינוכי ולא פחות חשוב האיבחוני והטיפולי לילדים הזקוקים לתשומת לב מיוחדת. אנחנו לא אורזות ארגזים עם סחורה – אנחנו מטפחות ילדים. אכן מערכת החינוך זקוקה לרפורמה עמוקה כי אחרת דקירות במועדונים, פגע וברח וחיסולים ברחובות הם רק קצה התהום.

  1. כשנגיע לשלב של תחילת הסכמה עם נציגי משרד האוצר נעדכן את ציבור הגננות בהתאם.   

לפעמים מתגלגלת לידי אדם שעת כושר, מצד אחד ציבור גננות עם המון רצון טוב, ומצד שני מעסיק ברגע קשה – למנהיג עובדים זו שעת כושר, תרתום את כח הסתדרות המורים וצא למאבק על החינוך בארץ, שתף את המורים והגננות ולך איתם כרוח גבית למעסיק.

 

                                                        בברכה,

 

            לילי   פוקמונסקי                                                                     יוסי וסרמן

        מנהלת המחלקה לגננות                                                              המזכיר הכללי

 

רתימת היכולת לדבר בלי להגיד כלום – כשהיא מופנית כלפי שולחיך חייבת להיפסק או להיות מוסברת. או שתסביר או שתסביר למה אתה מנוע מלהסביר. הפעלת היכולת שלך לדבר בלי להגיד משאירה אותנו עם הרבה ערפל שמאיים עלינו באופק.

עד כאן תגובתי בגוף הסרט

לא נישאר לי אלא לחזור ולבקש

גננות

בואו ניקרא ביחד למר וסרמן להתחיל לדבר לענין

חיתמו על העצומה וקיראו גם אתן

תדבר וסרמן תדבר

אנחנו רוצות לשמוע

אין תגובות: