יום שלישי, 25 בנובמבר 2008

השאלות פשוטות אבל תשובות אין - פניה ללילי פוקמונסקי

יש דיון ארוך בפורום הגדול בנושא אופק חדש

ויש גם התחלה של תשובה (או לפחות הכרה בכך שיש שאלה)

אני בוחר להאמין שהעצומה (למרות שרק 3% מהגננות חתמו עליה) והבלוג והעובדה שמתהווה רשת הפצת מידע בלתי תלויה ברשת הגננות גרמו לכך שוסרמן ניסה לענות בלי לענות בדבר המזכ"ל באתר ההסתדרות ושלילי הגיבה (התיחסותי בהמשך) לשאלות שהופנו בפורום הגדול.

אם אנחנו רוצים לקבל תשובות לענין ולהסיר את הערפל מהאופק עלינו לגייס עוד ועוד גננות לחתום ולהצטרף.

את הפניה הזאת אני שולח לתיבת הדואר של הגב' לילי פוקמונסקי ואני מתחייב להביא את תשובתה לכשתתקבל.

לילי - המצב הוא די אבסורדי

כולנו ביחד וכולנו בעד והכל טוב ויפה אבל באותו זמן לא מקבלים תשובות עניניות וחד משמעיות.

לשאלה האם הסתדרות המורים כופה על הגננות את ביצוע השעה הפרטנית בניגוד להסכמים ובניגוד להוראת המעסיק יש אחת משתי תשובות אפשריות: או שהתשובה היא כן או שהתשובה היא לא

נכון לרגע זה לא התקבלה תשובה ישירה לשאלה הזו.

לילי, את כותבת (באומץ רב יש לציין) שההחלטה לחייב את תוספת השעה הפרטנית לכל הגנים היא שלך - למרות שלא ברורה לי באיזו סמכות את סותרת במפורש הוראה של המעסיק. לפי המעסיק מותר לגננת לסרב לבצע את השעה הפרטנית! איך הסתדרות המורים (המייצג של הגננות ולא של המעסיק) מגינה על זכותן של אותן גננות שבוחרות שלא להיכלל בתוספת? - לזה אין תשובה.

ולשאלה השניה, לגבי הקשר בין ביצוע השעה הפרטנית לבין הכניסה לרפורמת אופק חדש ניתנה רק תשובה מעורפלת. גם כאן השאלה פשוטה והתשובה פשוטה. או שביצוע השעה הפרטנית מהווה כניסה (הסכמה) לרפורמה (כפי שעולה מההסכם לביצוע השעה הפרטנית) או שלא (כלומר ההסתדרות מודיעה רישמית ופומבית שנסיון של המעסיק לכפות את הרפורמה על הגננות שבחרו לבצע שעה פרטנית לא יצלח ושההסתדרות מצהירה שבמיקרה כזה היא תילחם).

ההסכם מיום 10 לינואר 2008, גם אם הוא פג תוקף מגדיר במפורש את ביצוע השעה הפרטנית כצעד ראשון בישום הרפורמה.

וברצוני להזכיר- כניסה לרפורמה היא לא רק תוספת שעה פרטנית תמורת 4.5% (שגם הם לא בדיוק 4.5% ומביאים לירידה בערך שעת העבודה של הגננות) היא כוללת פגיעה בקידום, פגיעה בפנסיה, פגיעה בזכויות בשנת שבתון... אין שום סיבה להאמין שגורלן של הגננות יהיה טוב יותר ממורי היסודי... 
(יש טבלה מענינת בפורום התועוררות שמציג את "ההטבות" שיש למורים מהסכם אופק חדש)

לילי - אני חייב להגיד שמנקודת מבט של ניהול מאבק עובדים אני לא מבין למה את נמנעת מלגייס את הגננות ונישארת להלחם לבדך מול נערי האוצר. אם היית פותחת בפני הגננות בפומבי (לא רק בכנסים קטנים והסברים אישיים) את הכל אני בטוח שהיית מקבלת רוח גבית. 13000 גננות יכולות להפעיל מנוף כוח לפחות טוב כמו חברת חשמל. ולצערינו זו שפה שנערי האוצר יבינו היטב.


שתי שאלות פשוטות - שאלות שהתשובות עליהן הן כן/לא

1. גננת שבוחרת לסרב לתוספת השעה הפרטנית יכולה - כן או לא
2. גננת שמבצעת שעה פרטנית ניכנסת לאופק חדש -  כן או לא

אני מבטיח לפרסם את תשובתך ולסייע כמיטב יכולתי במאבקך למען הגננות.

אין תגובות: