יום שבת, 6 בדצמבר 2008

אם אין הסכם חתום - מה בעצם מישמים באופק חדש?

אז או שאני ממש טמבל, או שאין לי את כל המסמכים, אבל ממה שכן יש לי עולה שאופק חדש מיושם ללא תשתית הסכמים ראויה - ואולי כל המהלך לא עומד במבחן החוקיות
 
אני לא משפטן - אז אם משהו שקורא את זה הוא כן (או שבן/בת הזוג הוא משפטן) ומוכן להעיף מבט....
 
ב 10 לספטמבר 2007 נחתם מסמך המכונה "הסכם קיבוצי - לתחילת ישום הרפורמה במערכת החינוך"
 
ב: "והואיל" האחרון כתוב שההסכם הזה זמני ותוקפו עד 12 דצמבר 2007 אז הוא יוחלף בהסכם סופי ומחייב שיופעל ריטרואקטיבית מה- 1 לספטמבר 2007.
 
עד 12 לדצמבר 2007 לא הגיעו הצדדים להסכמה וההסכם המיועד לא נחתם.
 
ב- 10 בינואר 2008 (חודש אחרי שההסכם ההוא פג תוקף) מסכמים הסכם קיבוצי חדש שמסתמך על הפג-תוקף מספטמבר 2007 ומגדיר התחלת ישום הרפורמה על-ידי ביצוע שעה פרטנית.
 
הסכם זה מחיל את ההסכם פג התוקף מספטמבר 07 שניכתב עבור בתי הספר וחטיבות הביניים גם על הגננות. ותוך שהוא מלא סתירות תוכניות פנימיות לגבי מהי שעה פרטנית מפעיל למעשה את הרפורמה כשהיא לא מגובשת והצדדים לא הצליחו להגיע לעמק השווה (כי הרי לא חתמו את ההסכם)
 
הסכם זה מעיד על עצמו שאם עד יולי 2008 לא יחתם ההסכם שכבר לא נחתם קודם עד לדצמבר 2007 - אז הסכם חדש זה בטל ומבוטל.
 
ב- 20 לינואר 2008 מוציא משרד החינוך הוראת ביצוע להסכם ובו יש חזרה על פגות התוקף של ההסכם (מינואר 2008) אם לא יחתם ההסכם הראשי עד יולי 2008.
 
עד יולי 2008  הדבר היחידי שקרה הוא שכ- 30% מהמורים בבתי הספר היסודיים והחטיבות ואלפי גננות שלחו מכתבי סירוב להיכלל בהסכם.
 
ההסכם הראשי לא נחתם!
 
להבנתי ב-1 ביולי 2008 - הכל בטל ומבוטל.
 
אז לא !
 
ב- 25 לאוגוסט 2008 (אחרי יולי - נכון?) שולחת מנהלת האגף לחינוך בגיל הרך במשרד החינוך את ההנחיה הבאה אל מפקחות גני הילדים:
"על פי הסכם שנחתם עם הסתדרות המורים ומשרד החינוך נקבע כי החל מ- 1/9/08 תינתן תוספת של 4.5% לשכר הגננת .

בהתאם להסכם זה שעות הפעילות בגן בימים א'-ה' עד השעה 13:30

 וביום ו' עד השעה 12:45.

הוראה זו מחייבת את כלל הגננות בארץ , ומתואמת עם הסתדרות המורים."
 
להבנתי - למעט אם יש הסכם נוסף שאותו אני לא מכיר (ואין כזה - תכף תיראו למה אני חושב כך) אז ההנחיה הזאת יצאה ללא הסכם חתום, נישענת על הסכם שפג תוקפו, מנדטורית (בעוד שההסכם עליו היא מסתמכת הוא ולונטארי - גם להישען על פג תוקף וגם לסתור אותו?) ונוסף על הכל בתיאום עם ההסתדרות.
 
זה דרך אגב נכון (התאום) - ההסתדרות במקום לנצל את העובדה שהכל בטל ומבוטל ולהיחלץ מהמבוכה הנוראה של סירוב מאסיבי מחליטה לאכוף את זה
 
וכדי להוסיף לבאלאגן עוד קצת מוציאה ב- 19 לנובמבר 2008 מנכ"לית משרד החינוך מכתב הבהרה בו היא כותבת:

תוספת של 4.5% עבור השעה הפרטנית

כזכור לכם, בתאריך 10.1.08 נחתם הסכם עם הסתדרות המורים בנושא תוספת שעה פרטנית בשבוע לכל מורה ותמורתה תשולם תוספת של 4.5% לשכרו של המורה.

נדגיש שהסכם זה הינו תקף גם לשנה"ל תשס"ט ויש להחילו כבר מתחילת שנת הלימודים.
 
אבל ההסכם הזה פג תוקף!!!
משהו מוכן להסביר לי מה קורה פה?
אשמח להעמיד את כל החומר שברשותי לבדיקה מישפטית - אם מישהו מוכן/יכול לקחת על עצמו (פרו בונו) אני אשמח לחוות דעת.
 
וגם מי שלא משפטן - אני חושב שזה די מדבר בעד עצמו.
אורן

אין תגובות: